Odotan innoissani iltaa. Tänään nimittäin täytän 40 vuotta ja keksin jo keväällä idean kutsua sen kunniaksi muutavan ystäväpariskunnan ikään kuin 'kaverisynttäreille'. Se on minun itse itselleni  järjestämä syntymäpäivälahja. Olen muuten aika huono kutsumaan ystäviä kylään, mutta mielessä on ollut kauan jokin tämän tapainen ilta.

Kutsukirjeessäni kerroin, että illan aihe on 'Jakamisen ilta'. Toivoin, että kukaan ei toisi minulle mitään lahjaa,  vaan jonkin asian, jonka jakaa toisten kanssa. Silloin illasta tulee merkityksellinen, yhdessä jaettu hetki ja se on muuten paras syntymäpäivälahja, jonka voin kuvitella!

Oli vaikea rajata ystäväporukkaa. Totuus on, että meille ei mahdu kuin noin 12 vierasta ilman että pienet tilat alkavat ahdistaa. Olen pitkän pohdinnan jälkeen kuitenkin ainakin tällä hetkellä siinä uskossa, että valitsin ja kutsuin juuri oikeat ihmiset.

Yritän päivän aikana tehdä kaiken tarjottavan valmiiksi ja laittaa tarjolle ja sitten vain olen mukana katsomassa, mitä ilta tuo tullessaan. Jännittävää.