Tänään sain sponsoriltani tekstiviestin, että olin saanut uuden asiakkaan hänen kauttaan. Tilaus oli sähköpostissani, mutta yllätys oli keltanokalle melkoinen, kun tilauksessa oli vain pelkät tilausnumerot, eikä edes tuotteen nimeä, hinnasta puhumattakaan. Ja kuulemma vielä aletuotteita osa. Mistä ihmeestä minä tietäisin hinnat, alehinnoista puhumattakaan, kun ei ollut edes tuotteiden nimeä!!

Olin hätää kärsimässä. Minähän olen ystäviltäni vaatinut tilauksen yhteydessä tilausnumeron lisäksi myös tuotteen nimen, kuvaston sivunumeron ja hinnan. Ei auttanut kuin ruveta salapoliisin työhön ja selaamaan kuvastoja ja hinnastoja. Sepäs olikin vaivalloista. Niin vaivalloista, että yritin lopulta soittaa uudelle asiakkaalleni kysyäkseni, että mitäköhän hän oli tilannut ja mihin hintaan? Asiakas ei kuitenkaan juuri silloin vastannut minulle.  Yhtäkkiä päähäni pälkähti, että mitä jos vain syötän tietokoneelle tuotenumeron Oriflamen tilauslistalle, jospa se tuotteen nimi ja hintakin sitten selviäisi? Kun nykytekniikka kerran on niin hienoa.

Näin tein, syötin tilausnumeron tilauslistalle, mutta hintaa ei vain näkynyt. Sitten huomasin klikata nappia, josta pääsi tarkistamaan ostoskorin ja siellähän se! Tuotteen nimi, kuvakin - ja hinta! Rupesin tyytyväisenä tekemään tilausta onnellisena siitä, että asiakas ei ollut vastannut puheluuni. Kun kerran kysymys oli ihan minun omasta noloudestani.

Asiakas soitti takaisin hetken kuluttua ja nyt varmistinkin iloisena vain, olivatko tuotteet oikeita ja mihin ne toimitan sitten kun tulevat.

Jatkoin tilauksen tekoa ja juuri kun olin saanut kaiken listalle, onnistuin painamaan jotakin väärää nappia ja koko tilaukseni häipyi bittiavaruuteen!! Ei kun taas kaikki uusiksi. Kärsivällisesti naputtelin joka ikisen tuotenumeron uudelleen listalle ja lopulta onnistuin. Tilausvahvistuskin tuli sähköpostiin.

Lohduttavaa tässä on se, että luultavasti ensi kerralla olen jo hiukan enemmän perillä systeemistä. Oppirahathan on aina maksettava tavalla tai toisella.

Mutta hauskaa tämä on, niin kuin kaikki uusi, etenkin sellainen, mitä kuuna päivänä ei olisi uskonut tekevänsä. Että Eikku ryhtyy Oriflamekonsultiksi! Tässä on maailmankirjat ihanasti sekaisin! Toivottavasti eivät kuitenkaan asiakasparkojen tilaukset =)

Nyt iltapuhteeksi käyn vielä tilauslistan läpi ja varmistan, että kaikki siinä tohinassa todella tuli listalle. Pitäähän tässä nyt parhaansa yrittää, että vaikuttaisi vakuuttavalta.