Jännää, että jokin voi niin viedä mennessään. Äitini sanoi, että jos joku olisi vuosi sitten minulle sanonut, että olet vuoden päästä Oriflamen myyntikonsultti ja ihan innoissasi siitä, sekä opiskelet ihon biokemiaa innoissasi lukemalla siitä tietoa, en olisi uskonut. Nauranut olisin.

Olen aina ajatellut, ettei minusta ole myymään mitään. No, nyt sitten on todistettu, että koskaan ei pidä sanoa: 'Minä en kyllä koskaan voisi...'

Meillä oli viikko sitten kauneuskutsut ja olohuoneessani oli purkki jos toinenkin. Osaava tiiminvetäjäni piti illan ja innostuinpa vielä lisää. nyt minulla on valtava halu ottaa selvää tuotteista, niiden vaikutinaineista ja niin...jopa ihon biokemiasta. Ei minusta se pikku perfektionisti mihinkään ole kadonnut. Jos minä jotakin myyn, niin minun pitää sitten tietää mitä myyn ja mitä suositella kenellekin! Ja kun niitä tuotteita on Oriflamella yli 800!! Ei tule aika pitkäksi!

Se, mikä minut on saanut innostumaan on se, miten ihmiset tulevat iloisiksi, kun saavat näitä tuotteita itselleen! Iloa on ihanaa jakaa, eikä tässä ehkä mistään bisneksestä olekaan kysymys, vaan mukavasta harrastuksesta, jonka voi jakaa ihmisten kanssa. Harrastuksesta, joka pitää liikkeellä ja hyvällä tuulella. Tämmöistä minä jaksan. Olen niin monta kertaa sanonut, että minusta saisi vielä paljon irti, jos olisi mielekäs työ, jota saisin tehdä omien voimieni mukaan ja joku vielä kehuisi! Tämä on sellaista, vaikkei olekaan työ.

Kirjanpito on tässä edelleen se kaikkein vähiten oma juttu, mutta haluan senkin tehdä, enkä pimittää pikku taskurahojani verottajalta. Silloin pysyy se hyvä mieli, kun ei tarvi kantaa huonoa omaatuntoa.

Mukavaa on muuten sekin, että paketit tuo postitäti tai -setä kotiovelle ja kaiken lisäksi se on kaikkein halvinta!

Eilen tuli mielestäni liiankin monta laatikkoa ja yksi painoi paljon. Ihmeissäni avasin sen ja se oli täynnä paksuja kutsuarvontalehtiöitä! Sitten minulla raksutti: Olin tilannut näitä ilmaisia myynnintukimateriaaleja vahingossa 'hieman' liikaa. Minulle tyhmälle ei sana blokki kertonut mitään. Blokki - block -lehtiö!!! Olin tilannut 30 paksua 100 lapun lehtiötä, kun luulin tilanneeni 30 lappua!

Koska minusta on tullut sellainen, etten häpeä näyttää tyhmyyttäni julkisesti, ilmoitin tyhmyydestäni ihan kaikkien nähden Oriflamen myyntikonsulttien facebooksivuilla, ettei joku toinen tyhmä tee samaa virhettä. Vein painavan lehtiölaatikon ullakolle

Sitten minä etsin yhtä silmänrajauskynää. Se oli tilauslistassa, mutta ei vaan löytynyt mistään. Kun olin jo suuttunut ja melkein ennättänyt ruveta reklamaatiota tekemään, älysin vielä mennä ullakolle kurkistamaan siihen lehtiölaatikkoon. Siltä löytyi etsimäni kynä lehtiöiden välistä.

Nämä vastoinkäymiset ja aloittelijan typeryydet vain naurattavat ja huomaan, että koko ajan opin lisää. Olen viimeksi ollut jostakin näin innoissani yli kymmenen vuotta sitten, kun innostuin akvaarioista! Ihanaa, että vielä voi innostua ja oppia uutta.

Ja kaamosmasennustakaan ei ole tullut, eikä 'karhutautia', jolloin talvi maataan sohvalla ja syödään sulkaata (tämä johtuu tietysti Oriflamen ravintolisistä ja proteiinipirtelöstä)!