Katsoin blogini kävijätilastoja. Sieltä on hauska bongata, millä hakusanoilla joku on päätynyt minun blogiini. Useimmiten se on 'äidin rukous' tai 'aamuruno'. Mutta tänään oli hauska: 'Runo akvaariokalalle'. Hassua, koska minulla ei sellaista vielä ole, mutta sen verran minulla on kokeilumieltä, että aion sen sepittää juuri nyt!

 


                                 Mistä sinä unelmoit, kultainen platyni

                           sateenkaaren väreissä hohtava tetrani?

                           Unelmoitko suurista vesistä

                           - vapaudestako unelmoit?


                           Vai oletko sinä jo vapaa

                           siellä, missä minä sinut näen

                           vangin lailla uivan

                           lasiseinien välissä?


                           Oletko sinä

                           kalani pikkuinen

                           omassa mielihalussani vangitsema

                          Oletko sinä sittenkin

                           vapaampi

                           minua?

                              -EMK-