Tunti aikaa suureen vaalipaneeliin, joten kirjoitanpa tästä aiheesta hieman.

Minua on vihdoin ruvennut kiinnostamaan politiikka ja yhteiskunnalliset asiat. En voi sanoa todellakaan tietäväni näistä asioista paljoa, mutta seuraan asioita paljon suuremmalla mielenkiinnolla kuin ennen. Minua kiinnostavat tällä hetkellä eniten lähi-idän tilanne ja Suomen presidentinvaalit. No, se nyt ei ole yllätys kun enää kolme yötä vaaleihin.

Äänestin jo ennakkoon, kun sunnuntaille oli jo tullut muuta ohjelmaa. Ihan siltä varalta, että varmasti tulee äänestettyä. Voin sanoa, että minun ehdokkaani ei pääse toiselle kierrokselle, vaikka oli kyllä ihan paras ja raikkain ihminen ja nainen!

Toinen kierros nyt tässä jänskättää. Niinistö on oikein fiksu tyyppi, mutta ehkä liiankin... Mietin, että tahtoisin presidentiksi semmoisen nöyränoloisen ihmisen, jolla olisi semmoisia arvoja kuten solidaarisuus, heikoista välittäminen, kestävän kehityksen näkökulma... Taloudellinen kasvu ei saisi olla itsetarkoitus. Ei ihmisen hyvinvointi ole juurikaan verrannollinen taloudelliseen kasvuun. Ei ainakaan täällä, missä ruokaa yhä riittää. Ahneus ja rahamarkkinat sokeuttavat ihmisiä juuri näkemästä ja kokemasta inhimillisyyttä ja välittämistä toisesta ihmisesta, luonnosta,..

Haluaisin myös ehdottomasti presidentin, joka omaisi kristilliset arvot.

Kertokaa, jos tiedätte, kenellä (toiselle kierrokselle pyrkivistä) on kaikki nämä ominaisuudet, koska minä en oikein tiedä... No ei silti, en minä ketään kuuntele. Seuraan vaalitenttejä ja itse päätän.